Site specific installation. (Halfhouse Project Art Space)

De lo objetivo como incisión. De la incisión como objetivo.
Recreando la ilusión por un primer encuentro con un hogar ajeno, una serie de gestos asaltan sobre varios objetos con incisión extrema, contrastando con la reapropiación de género que propone su contrario: la calma propia de las promociones inmobiliarias, la narrativa de la casa como cuerpo que deviene postal, un habitar proyectado.
De esta forma, pretendo ahondar en la naturaleza del registro: del impulso primitivo al proceso de sofisticación. Por una parte, el detalle desaparece bajo la captura referencial, por otra reaparece en la exploración propia de un fin de semana en una casa de intimidad ambigua.

_

On the objective thing as incision. On the incision as aim.

Recreating the illusion for the first meeting with a foreign home, a series of gestures assault on the house objects with extreme incision, contrasting to a subjective absence: the calmness proper of the estate agencies in their narrative of a house-body turned into a postcard.
First of all, I chase the longing that supposes the premiere of something new, - which impossibility it's implicit in a house of ambiguous intimacy - leading the spectator experiencing a projected inhabitance in an empty house, living it from a mental plane, as a parallel process to a book-story-telling.

I try to go into the nature of the video as a record, in a constant winking: from the primitive impulse to the process of sophistication. The detail disappears under the referential capture, to appear back again in a weekend exploration.

Gestos ajenos. vídeo dvd PAL,sonido y color,1'55''

Gestos ajenos. vídeo dvd PAL,sonido y color,1'55''